Monday




گزارش اولین مجمع عمومی صندوق یاران


اولین مجمع عمومی اعضای صندوق یاران، با شرکت ۲۰ یار و رای وکالتی ۱۰ یار دیگر، در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۱ در پالتاک برگزار گردید. یاران از آلمان، بریتانیا، ترکیه، سوئد و کانادا در این مجمع شرکت داشتند.
فراخوان برگزاری مجمع عمومی، بعلاوه قطعنامعه پیشنهادی هیات امنای موقت صندوق، یک هفته پیش از برگزاری مجمع برای یاران ارسال شده بود.
گزارش مالی صندوق یاران تا تاریخ آخر فوریه ۲۰۱۱ از طریق تارنمای اینترنتی صندوق یاران قبل از برگزاری مجمع عمومی به اطلاع عموم رسیده بود و همین گزارش هم مبنای ارزیابی مجمع قرار گرفت.

این نشست پس از تائید رسمیت و اعتبار مجمع عمومی وارد دستور جلسه شد.

در ابتدا توضیحی کوتاه در مورد دلایل و ضرورت هائی که به تشکیل این صندوق انجامید به یاران ارائه گردید و ضمن برشماری نتایج تاکنونی فعالیت صندوق یاران، مشکلات عملی در راه پیشرفت آینده آن و پیشنهادات برای بهبود و  آسان تر کردن کارکرد صندوق  در آینده مطرح شد. پس از این گزارش کوتاه،  مجمع عمومی در موارد زیر به ابراز نظر، بحث و تصمیم گیری پرداخت.

۱- گزارش مالی هیات امنای موقت تصویب شد.

۲- قطعنامه پیشنهادی هیات امنای موقت تصویب گردید. این قطعنامه ضمیمه این گزارش در زیر آمده است.

۳- انتخاب هیات امنای جدید صندوق یاران.

در این مجمع عمومی پروین اشرفی، ترانه آزادی، امیر محسن محمدی، صفار ساعد و فرهاد بشارت به عنوان اعضای هیات امنا، و محبوبه مشکین، ایرج جنتی عطائی و مراد عظیمی به عنوان مشاوران هیات امنای  صندوق یاران تا مجمع عمومی آینده صندوق انتخاب شدند. قطعنامه پیشنهادی هیات امنای موقت به این مجمع عمومی در زیر آمده است.

با یاری و همبستگی،

هیات امنای صندوق یارن
۱۹ مارس ۲۰۱۱

قطعنامه پیشنهادی هیات امنای موقت برای تصویب در مجمع عمومی یاران

١- با توجه به این که جمع آوری و حسابرسی مرکزی کمک های دریافتی، هزینه بانکی زیاد و کار و وقت و انرژی بیش از مقدور از هیات امنای وقت می طلبد، و همچنین به منظور تقویت ابتکار و خلاقیت کشوری در پیشبرد اهداف صندوق،  این مجمع عمومی تصویب میکند که:

 ١-١- بعد از این از تمرکز بین المللی این کار صرف نظر کرده و کمک های دریافتی  در سطح کشوری جمع آوری و نگه داری شوند؛
١-۲- تمام شعبات کشوری صندوق یاران در عرض دو هفته پس از دریافت هر کمک  مالی میزان آن و اسم واقعی یا مستعار پرداخت کننده را به اطلاع هیات امنای  وقت می رسانند تا در عرض یک هفته بعد در تارنمای صندوق اعلام شود
١-٣- کمک گیرندگان از صندوق، مانند سابق، با معرفی هر یک از اعضای صندوق و تصویب هیات امنای وقت مشمول دریافت کمک می شوند. شعبات کشوری صندوق، با توجه به امکانات مالی خود یک یا چند نفر از یاران واجد شرایط را تحت پوشش قرار خواهند داد. اسامی واقعی یا مستعار این یاران در فاصله حداکثر ٢ هفته بعد از اعلام دریافت کمک مالی مربوطه در تارنمای صندوق منتشر خواهند شد.
 ١-٤- توصیه می شود که شعبات کشوری در صورت امکان خود را به عنوان ان. جی او. به ثبت برسانند و برای خود یک حساب بانکی باز کنند. مشخصات بانکی و تماس با هر شعبه کشوری صندوق در تارنمای آن درج خواهد شد.

١-٥- بعد از تصویب این اصلاحیه، صندوق یاران حساب بانکی مرکزی نخواهد داشت. این امر از طریق تارنمای صندوق به اطلاع عموم خواهد رسید. 

٢- مصوبه این پیشنهاد و همه پیشنهادات ارسالی و تصویب شده دیگر مجمع عمومی صندوق یاران از طریق تارنمای آن به اطلاع عموم خواهد رسید.