Friday


نام مستعار یاران



برخی از یاران کمک دهنده و کمک گیرنده صندوق یاران ترجیح می دهند از نام مستعار برای معرفی خود استفاده کنند. ما این حق یاران را به دلائل زیر به رسمیت می شناسیم و رعایت میکنیم.


1- برخی از یاری دهندگان به ایران سفر میکنند و طبعا مایل نیستند که همکاری شان با صندوق یاران بر رژیم جمهوری اسلامی آشکار شود،
  
2- هنوز تکلیف پرونده پناهجوئی یاری گیرندگان و کشور ثالثی که به آنجا ارسال خواهند شد روشن نیست. در این مورد هم طبیعی است که ترجیح بدهند که تا روشن شدن و تثبیت وضعیت اقامتشان با نام مستعار در جمع یاران صندوق حضور داشته باشند.

3- تنها شرط صندوق یاران برای استفاده از نام مستعار این است که دستکم هیات امنای وقت صندوق از هویت واقعی یاری دهندگان و گیرندگان مطلع باشد و آنها را از طریقی قابل اعتماد بشناسد. چه دادن کمک به صندوق یاران و چه گرفتن کمک از آن می تواند برای شخص مربوطه به نوعی پرونده " آپوزیسیون" رژیم بودن به حساب آید. ما نمی خواهیم ماموران مخفی و نفوذی جمهوری اسلامی در خارج چه در هیات یاری دهنده و چه در هیات یاری گیرنده از این طریق برای خود کسب هویت سیاسی "آپوزیسیونی" کنند.

4- صندوق یاران هر کمک دریافتی بی قید و شرط را می پذیرد و اعلام می کند. اما عزیزانی که خواهان عضویت در صندوق باشند باید به نحوی آشنا و مورد اعتماد  یکی از اعضای صندوق باشند. این یاران می توانند در مجمع عمومی سالانه اینترنتی صندوق یاران شرکت کنند، عملکرد هیات امنای وقت را مورد حسایرسی و نقد قرار دهند، خود را برای هیات امنای بعدی کاندید کنند و یاران جدید کمک دهنده و گیرنده را به صندوق معرفی نمایند.


هیات امنای صندوق یاران

4 دسامبر 2010